De afgelopen weken is door de bouwcommissie wederom hard gewerkt aan de voorbereidingen van de bouw. Er is veel overleg geweest met de aannemer, architect, leveranciers, gemeente en nog vele anderen. De complexiteit is groter dan je in eerste instantie denkt. Het kost daarmee allemaal meer tijd dan gepland, maar het resultaat mag er zijn. Afgelopen weekeinde zijn de posters weer opgehangen en kan iedereen zien hoe het ook al weer gaat worden.
Er kunnen nog laatste aanpassingen aangebracht worden maar dat doet aan het concept niet af. Als het straks allemaal staat, dan hebben we faciliteiten waar we nog heel lang plezier van zullen hebben. Er komen veel lockers, ruime kleedkamers, uitstekend douche- en toiletfaciliteiten en ook is er straks voldoende ruimte voor teambesprekingen, commissievergaderingen en training en opleiding voor coaches, trainers en vrijwilligers. We zijn blij dat we ook op Hurley straks huiswerkbegeleiding kunnen aanbieden. Kortom, we zijn dan klaar voor de toekomst.
De weg er naar toe is lang geweest. De eerste informatie avond voor leden was al in februari 2010. De contouren van het ontwerp waren toen al bekend. Aan het uiterlijk is sindsdien niet veel meer gesleuteld. Door de financiële ontwikkelingen van Hurley is het daarna een tijdje stil geweest. Eind 2010, nadat wij als Hurley een legaat in ontvangst mochten nemen, is alles weer voortvarend opgepakt. Tijdens de ledenvergadering van december 2010 zijn de aanwezige leden daarover geïnformeerd. Alle leden zijn vervolgens persoonlijk uitgenodigd voor een hele uitgebreide informatieavond in mei 2011. De aanwezige leden waren enorm enthousiast. De avond eindigde met een spontaan applaus. Een maand later, tijdens de ALV van juni 2011, heeft besluitvorming plaatsgevonden. Het enthousiasme was wederom heel groot en ook de bescheiden bouwbijdrage (per lid EUR 50 in oktober 2011 en EUR 50 in oktober 2012) werd unaniem aangenomen.
Omdat de onderhandelingen rondom de bouw langer duurden dan wij dachten hebben we de eerste bouwbijdrage wat later, namelijk afgelopen week, gefactureerd. Uit de reactie van een aantal leden blijkt dat zij ondanks de vele communicatie momenten niet op de hoogte waren van de bouwplannen en van de bouwbijdrage in de contributie. Wij hebben begrip voor het feit dat mensen in deze tijd van een overmaat aan informatie niet alles lezen maar het besluitvormingsproces en de communicatie erover is uiterst zorgvuldig gebeurd.
Zoals het er nu naar uitziet zal er tijdens de winterstop gesloopt worden en zal de bouw rond de zomer gereed zijn. Voor tijdelijke faciliteiten wordt natuurlijk gezorgd. We zullen van de verbouwing best wat ongemak ervaren maar dat is niet ongebruikelijk. iedereen zal trots zijn op het resultaat. Vanaf seizoen 2012/2013 zijn we 80 jaar jong.
We zijn er nog niet, maar het gaat heel voortvarend. De bouwcommissie is volop bezig en kunnen uw, morele, steun goed gebruiken. Er gaat voor hen heel veel tijd in zitten. Bij deze mijn enorme dank voor al hun inspanningen. Jan Winkel (voorzitter bouwcommissie), Melanie Petit, Monique van Dijk, Mark Reinders, Flip Verbeek en Edgar Hertog (bestuurslid verenigingscomplex) enorm bedankt. Geweldig wat jullie doen.
Ik zie nu al uit naar de zomer van 2012.
Tot snel langs of in het veld.
Huub Arendse
Voorzitter